
Графік консультацій практичного психолога:
- Понеділок – 9:00- 15:00
- Вівторок – 9:00- 15:00
- Середа – 9:00- 15:00
- Четвер – 9:00- 15:00
- П’ятниця – 9:00- 15:00
Основне завдання психологічної служби школи — сприяти психічному та особистісному розвитку дітей, надавати допомогу всім учасникам навчально-виховного процесу: учням, вчителям, батькам.
Сучасність диктує нам нові тенденції, до яких ми повинні пристосовуватись. Саме тому, освіта повинна завжди йти пліч-о-пліч з дитиною, її розвитком та зацікавленостями. Освітятнин зараз перебуває в постійних пошуках нових підходів, розширення поглядів, нових ідей для повноцінного розуміння та співпраці дитини-педагога-психолога-батьків.
І справді, зрозуміти цей світ самій дитині дуже складно, вона потребує допомоги дорослих. Але чи будь – який дорослий може їй в цьому допомогти? Переконана, що ні. Допомогти може тільки той, хто сам в достатній мірі володіє знаннями про цей новий світ, приймає все нове і сам здатний змінитися.
Фахівці психологічної служби відіграють важливу роль у період змін та впровадження інновацій у систему освіти, організовують такий психологопедагогічний супровід освітнього процесу, при якому всі його суб’єкти зможуть якісно по-новому розкрити свій освітній потенціал.
Тож перед психологічною службою ставляться нові завдання:
- сприяти повноцінному розвитку особистості учнів на кожному віковому етапі, створення умов для формування у них мотивації до самовиховання і саморозвитку, та подальшого професійного самовизначення.
- забезпечити індивідуальний підхід до кожного учасника навчально-виховного процесу на основі його психолого-педагогічного вивчення;
- здійснювати профілактику і корекцію відхилень в інтелектуальному і психофізичному розвитку учнів.
Навіщо в школі потрібна психологічна служба ?
Психолог та соціальний педагог здійснює психолого-педагогічний супровід освітнього процесу з метою забезпечення нормального розвитку дитини (у відповідності з нормою розвитку у відповідному віці)
У функції шкільного психолога та соціального педагога входять: психологічна діагностика; корекційна робота, консультування батьків, психологічна просвіта, участь у педрадах і батьківських зборах, психологічна профілактика. Психологічна діагностика включає в себе проведення групових та індивідуальних обстежень учнів.
Діагностика проводиться згідно річного планування роботи та циклограми, а також за попереднім запитом вчителів або батьків. Отримані дані дозволяють психологу будувати подальшу роботу: виділити учнів так званої «групи ризику» та спланувати подальшу роботу з зазначеною категорією (вироблення рекомендацій та планування корекційної роботи).
Корекційні заняття можуть бути індивідуальними і груповими. В ході яких психолог намагається скорегувати небажані особливості психічного розвитку дитини. Ці заняття можуть бути спрямовані як на розвиток пізнавальних процесів(пам’ять,увага, мислення), так і на рішення проблем в емоційно-вольовій сфері, у сфері спілкування і проблеми самооцінки . Заняття включають в себе різноманітні вправи: розвиваючі, ігрові, малюнкові та інші – залежно від поставлених цілей і віку дитини.
Консультування батьків і вчителів – це робота за конкретним запитом. Психолог знайомить батьків або вчителів з результатами діагностики, попереджає про те, які труднощі можуть у майбутньому виникнути у школяра в навчанні та спілкуванні; при цьому спільно виробляються рекомендації по вирішенню виникаючих проблем і взаємодії зі школярем.
Психологічне просвітництво полягає в тому, щоб знайомити вчителів і батьків з основними закономірностями й умовами сприятливого психічного розвитку дитини. Воно здійснюється в ході консультування, виступів на педагогічних радах та батьківських зборах.
Всі перераховані вище функції шкільного психолога та соціального педагога дозволяють підтримувати в закладі освіти сприятливі умови, необхідні для повноцінного психічного розвитку і формування особистості дитини, тобто служать цілям психологічної профілактики.
















